Rajd Górski „Powitanie Wiosny”

W dniach 3-5 kwietnia 2023 r. 24-osobowa ekipa ze Szkolnego Klubu Turystycznego PTTK „Wehikuł” wędrowała po Pieninach w poszukiwaniu wiosny. Niestety góry przywitały nas pełnią zimy. Mimo to plan wędrówki został w 100 % zrealizowany a nawet więcej, bo wskutek trwającego przeglądu technicznego kolejki na Palenicę musieliśmy dodatkowo ten odcinek pokonać pieszo.
W pierwszy dzień, po dojeżdzie do Szczawnicy, w paśmie Beskidu Sądeckiego odwiedziliśmy Bacówkę „Pod Bereśnikiem” i po drodze do Szczawnicy przeszliśmy obok Wodospadu Zaskalnik. Natępnie przez Palenicę i Szafranówkę doszliśmy do Szczawnicy przy Schronisku PTTK „Orlica”.
Drugiego dnia trasa wiodła z Jaworek przez Wąwóz Homole, Wysoką (1050 m n.p.m. – najwyższy szczyt Pienin należacy do Korony Gór Polskich), Górski Ośrodek Szkolno-Wypoczynkowy „Pod Durbaszką” do Jaworek. W ogrodzie Domu Rekolekcyjnego „Stara Plebania” w Szczawnicy, w którym nocowaliśmy zorganizowaliśmy ognisko z pieczeniem kiełbasek i śpiewami.
Trzeci dzień przywitał nas piękną, słoneczną pogodą. Z Krościenka weszliśmy przez Zamkową Górę na Trzy Korony (982 m n.p.m. – najwyzszy szczyt tzw. „właściwych” Pienin) i zeszliśmy Wąwozem Szopczańskim do Sromowców Niżnych. Tu na prawdę można było poczuć wiosnę. W Schronisku PTTK „Trzy Korony” zjedliśmy pożegnalny obiad i stąd wyruszyliśmy autokarem w podróż powrotną do Tarnowa.
Opiekę nad uczestnikami Rajdu sprawowali p. Paweł Golec i p. Tomasz Pikusa, a organizatorem imprezy z ramienia Zarządu SKT „Wehikuł” był Kamil Radziszewski z kl. 2 TI.