Rajd „TRAMP-2019”

W dniach 19-23 października 2019 r. odbył się Jesienny Rajd Górski „TRAMP-2019”. Wzięło w nim udział 10 uczniów z klas 2Ia, 2Ib, 2F, 2E/T, 3Ia, 3T/A 3E, 4M i 1 absolwent, pod opieką prof. Pawła Golca. Trasa Rajdu biegła przez najpiękniejsze szlaki Karkonoszy – najwyższego pasma Sudetów.

W pierwszy dzień, po całonocnej podróży, dotarliśmy do Karpacza Górnego, gdzie zwiedziliśmy Świątynię Wang – uważaną za najstarszy drewniany kościół w Polsce. Kościół został zbudowany z sosnowych bali w miejscowości Vang w południowej Norwegii, na przełomie XII i XIII wieku. Konstrukcja kościoła wykonana jest bez użycia gwoździ, wszystkie połączenia zrealizowano przy pomocy drewnianych złączy ciesielskich. W 1841 rozebraną świątynię przewieziono najpierw do Szczecina, a potem do Berlina, skąd w 1842 r. trafiła do Karpacza.

Z Karpacza wyjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Kopę pod Śnieżką i pieszo, z ciężkimi plecakami, dotarliśmy do Schroniska PTTK Samotnia, położonego w urokliwym miejscu w kotle Małego Stawu.

Drugiego dnia głównym celem była Śnieżka (1602 m n.p.m.) – najwyższy szczyt całych Sudetów i Czech. Ale tego dnia czekała nas 10 godzinna trasa do Przełęczy Okraj i z powrotem do Samotni. Daliśmy rade! Pogoda była wspaniała, wręcz letnia.

Kolejny dzień był pełen widoków. Trasa wiodła przez Śląski Grzbiet nad Kotłami Małego i Wielkiego Stawu do Przełęczy Karkonoskiej i Schroniska PTTK Odrodzenie. Po drodze mijaliśmy twory skalne Słonecznik i Pielgrzymy, na które wdrapała się większość śmiałków.

Ostatni dzień to dzień powrotu. Z dużymi plecakami, z całym dobytkiem, dotarliśmy do Karpacza, skąd busem do Jeleniej Góry. Tu mieliśmy godzinkę na zwiedzenie starówki i posiłek przed 10 godzinną jazdą pociągiem do Tarnowa.

Organizatorem imprezy był Marek Gasiciel z kl. 4M.