Wspomnienia z wycieczki klasy 4Ia

Mimo utrudnionych warunków spowodowanych pandemią oraz załamaniem pogody, uczniowie klasy 4Ia udali się na 3-dniową wycieczkę w Bieszczady, w dniach 20-22 września br.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy wraz z przewodnikiem Skansen Budownictwa Ludowego w Sanoku prezentujący galicyjską wieś i miasteczko, a następnie udaliśmy się na wieżę widokową na Jeleniowatym w Mucznym, o wysokości 34 metrów.
Po dniu pełnym wrażeń zakwaterowaliśmy się w Ośrodku w Ustrzykach Górnych. W ramach regeneracji po ciężkim dniu zjedliśmy ciepły posiłek, a następnie w godzinach wieczornych chętnie uczestniczyliśmy w zajęciach integracyjnych zorganizowanych wspólnie z wychowawcą .

Na drugi dzień, dzięki ładnej pogodzie zdobyliśmy 3 szczyty Bieszczad: Tarnicę, Krzemień oraz Bukowe Berdo, przebywając tego dnia ponad 13 km w ciężkich i niekiedy błotnistych warunkach.
Po wysiłku jaki musieliśmy ponieść, swoistą nagrodą był widok autobusu, który zawiózł całą grupę do miejsca zakwaterowania, gdzie wszyscy mogli odpocząć. Wyśmienity posiłek przywrócił nam siły i możliwe były dalsze zajęcia integracyjne, które dały nam szansę na lepsze, wzajemne poznanie się.

Niestety nadszedł czas powrotu. Z samego rana pożegnaliśmy piękne widoki Bieszczad. Zwiedziliśmy zaporę w Solinie, na której obserwowaliśmy szkoleniową akcję ratowniczą oraz ruiny klasztoru karmelitów w Zagórzu.  Z 22 metrowej wieży podziwialiśmy widok okolicy oraz z oddali Bieszczady błyszczące w nieśmiałych promieniach słońca.
Opiekę nad wycieczką sprawowali Pani Marzena Gawron oraz Pan Tomasz Pikusa.