Wycieczka do Warszawy

Jaka wiel­ka jest War­sza­wa!
Ile do­mów, ile lu­dzi!
Ile dumy i ra­do­ści
W ser­cach nam sto­li­ca bu­dzi!

Ile ulic, szkół, ogro­dów,
Pla­ców, skle­pów, ru­chu, gwa­ru,
kin, te­atrów, sa­mo­cho­dów….(Julian Tuwim)

W dniach 15-17.05. klasy 3I oraz 3TN pod opieką wychowawców Marzeny Gawron i Wojciecha Potoczka oraz Renaty Zgłobickiej jako opiekuna, wybrały się na 3-dniową wycieczkę do stolicy naszego kraju.

Wycieczka obfitowała w wiele atrakcji, zaczęliśmy od zwiedzenia Łazienek Królewskich, w których znajduje się pomnik Fryderyka Chopina, jak również Pałac na Wodzie, następnie zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie mieliśmy możliwość posłuchać wielu historii związanych z tym smutnym wydarzeniem od przewodników. Następnie wybraliśmy się na Krakowskie Przedmieście spacerując Ogrodem Saskim, placem marszałka Józefa Piłsudskiego, na którym znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza.

Na Krakowskim Przedmieściu mogliśmy zobaczyć Pałac Prezydencki jak również Zamek Królewski przed którym znajduje się kolumna Zygmunta. Po spacerze odwiedziliśmy muzeum Świata Iluzji, które jest niezwykłym miejscem pozorów, złudzeń i paradoksów. Po pierwszym dniu atrakcji udaliśmy się na nocleg do hostelu Helvetia, zlokalizowanego  w centrum Warszawy. Wieczorem pod opieką nauczycieli wybraliśmy się na nadwiślańskie bulwary, które zapewniły nam relaks.

Drugi dzień zaczęliśmy od spaceru do Centrum Nauki Kopernik będące inspiracją do doświadczeń, zadawania pytań, do obserwacji i poszukiwania odpowiedzi. Następnie udaliśmy się do Muzeum Wojska Polskiego ,które znajduje się obok nowo budowanego Muzeum Historii Polski, gdzie mogliśmy wejść na taras widokowy z którego rozciągał się widok na Warszawę. W muzeum Wojska Polskiego mogliśmy podziwiać nagromadzone eksponaty 1000 letniej historii polskiego oręża. Po lekcji historii w muzeum pojechaliśmy do centrum Warszawy, by zobaczyć panoramę miasta z tarasu widokowego Pałacu Kultury i Nauki umieszczonego na 114 m. n.p.m. Na zakończenie dnia pełnego atrakcji zafundowaliśmy sobie seans w kinie.

W trzecim dniu odwiedziliśmy Muzeum Historii Żydowskiej POLIN, gdzie od przewodnika mogliśmy dowiedzieć się o 1000 letniej historii polskich Żydów. Na zakończenie wyprawy po Warszawie udaliśmy się na Stadion Narodowy, gdzie z przewodnikiem zwiedziliśmy szatnie zawodników, sale konferencyjne, loże VIP-owskie i wiele innych ważnych i ciekawych miejsc oraz pomieszczeń niedostępnych dla kibica w dniu meczu.

Powrót do domu minął spokojnie z przerwami na posiłek, cała wycieczka przebiegła w miłej, spokojnej atmosferze, uczniowie byli bardzo zdyscyplinowani i zawsze punktualni dzięki czemu nie było żadnych problemów.

Dziękuję wszystkim uczestnikom oraz opiekunom