ZST

Ponownie aktywny weekend na Węgrzech

Sobotę rozpoczęliśmy od przejazdu do turystycznej miejscowości Balatonfüred, gdzie czekała na nas nie lada atrakcja: rejs statkiem  po Balatonie  do Tihany. Spacerując zauważyliśmy, że jest to bardzo ładna miejscowość z opactwem Benedyktynów. Po obejrzeniu filmu w języku angielskim na temat opactwa i miejscowości, zwiedziliśmy również klasztor. Następnie udaliśmy się na statek w rejs powrotny. Było bardzo miło. W drodze do pensjonatu wstąpiliśmy do pobliskiego TESCO na zakupy.
W niedzielny poranek pożegnaliśmy Panów Dyrektorów, którzy udali się w drogę powrotną do Tarnowa, natomiast my wyruszyliśmy na całodniową wycieczkę do Budapesztu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Parlamentu, gdzie znajduje się m.in. najcenniejszy skarb Węgrów – korona św. Stefana. Następnie pojechaliśmy  w okolice zamku i zwiedziliśmy Basztę Rybacką, Kościół Św. Macieja i pospacerowaliśmy po dziedzińcu zamkowym. Pojechaliśmy na Plac Bohaterów gdzie  stoi pomnik, zbudowany dla uczczenia tysiąclecia państwowości Węgier. Następnie drugim najstarszym metrem w Europie, pojechaliśmy do centrum Budapesztu, gdziem.in. zwiedziliśmy Bazylikę św. Stefana Kolejnym, etapem wycieczki był wjazd na Górę Gellerta, gdzie stoi potężna Cytadela i Pomnik Wolności. Stamtąd również roztaczał się piękny widok na miasto. Droga powrotna do Veszprem minęła wręcz niepostrzeżenie, gdyż wykończeni całodziennym zwiedzaniem, niemal wszyscy spaliśmy w busie. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do pensjonatu na gorącą kolację.

Fotorelacja ze stażu:   https://drive.google.com/drive/folders/0B2RR7QIqy3-8YjAtWmNIYmlaMTQ?usp=sharing