Wycieczka do Wrocławia

W dniach  27-29.04.2022 klasy 2TF, 2TAT, oraz 3T uczestniczyły w 3 dniowej wycieczce do Wrocławia pod opieką p. Marty Frączek, p. Marty Połomskiej- Skrabot oraz p. Pawła Moździerza.

Pierwszego dnia podziwialiśmy różne gatunki zwierząt i roślin we wrocławskim ZOO oraz ryby i inne stworzenia wodne w słynnym Afrykarium, a wieczorem integrowaliśmy się w hotelu Wratislavia.

Dzień drugi powitał nas piękną, słoneczną pogodą. Już od 9 godziny zwiedzaliśmy Ostrów Tumski, podziwialiśmy panoramy zabytkowego Wrocławia wraz z fenomenalnym przewodnikiem panem Arturem Domańskim.
Zobaczyliśmy Muzeum Archidiecezjalne, krzywą wieżę, bramę kluskową, podziwialiśmy romański kościółek św. Idziego oraz Katedrę Jana Chrzciciela.
Po drodze spotkaliśmy krasnale (ponad 100!), które są pełnoprawnymi mieszkańcami miasta i dowiedzieliśmy się o ich przyzwyczajeniach, psikusach i historii.
W południe odbyliśmy rejs statkiem po Odrze podziwiając kolej linową dla studentów i nie tylko, łączącą uniwersytet po obu stronach rzeki. Zwiedziliśmy również Aulę Leopoldyńską i wspięliśmy się na Wieżę Matematyczną, by spojrzeć na panoramę miasta.
Podziwialiśmy Stare Jatki i Ratusz – jeden z najpiękniejszych w Europie, oraz zwiedziliśmy Muzeum Panoramy Racławickiej.
Wieczorem znaleźliśmy jeszcze siły, aby wyjechać na 49 piętro
Sky Tower i podziwiać Wrocław z tarasu widokowego.

Dzień trzeci również spędziliśmy z naszym przewodnikiem.
Zwiedziliśmy Halę Stulecia (obiekt wpisany na listę UNESCO) oraz okolicę: Wytwórnię Filmów Fabularnych, Pergolę, iglicę, Wrocławskie Centrum Kongresowe, fontannę multimedialną.
Spacerowaliśmy po Ogrodzie Japońskim, stworzonym zgodnie z wszystkimi wymogami japońskiej sztuki ogrodowej, a następnie
kontynuowaliśmy zwiedzanie Starego Miasta.

Wróciliśmy do Tarnowa bogaci w piękne wspomnienia, przeżycia oraz z zapasem świetnych zdjęć.