XXXV Rajd „Złoty Liść”

W dniach 5-7 października 2023 r. 11-osobowa reprezentacja SKT PTTK „Wehikuł” uczestniczyła w XXXV Rajdzie „Złoty Liść” zorganizowanym przez Komisję Młodzieżową Zarządu Oddziału PTTK „Ziemi Tarnowskiej” w Tarnowie, której przewodniczy Paweł Golec (opiekun SKT – obecnie na urlopie).
W tej międzyszkolnej imprezie turystycznej wzięło udział 70 uczniów z 7 szkół regionu tarnowskiego. Nasza reprezentacja była jedyną ze szkół ponadpodstawowych. Baza noclegowo-żywieniowa znajdowała się w Limanowej (na granicy z Łososiną Górną). Spaliśmy na tapczanach rozłożonych w salach gimnastycznych Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4 a żywienie było zapewnione przez catering w stołówkach szkolnych.
Trasy tegorocznego Złotego Liścia” wiodły szlakami Beskidu Wyspowego.
Pierwszego dnia przeszliśmy z Przełęczy Widoma (w Rozdzielu) na szczyt Kamionnej (802 m n.p.m.) gdzie stawiana jest nowa wieża widokowa, która miała być otwarta za 2 tygodnie. Stąd rozpościerały się piękne widoki panoramy Tatr. W drodze do Limanowej zwiedziliśmy Sanktuarium MB Pocieszenia w Pasierbcu gdzie przeszliśmy z przewodnikiem „historyczną” drogę krzyżową.
Drugiego dnia, po obfitym śniadaniowym szwedzkim stole, dwoma miejscowymi autobusami dojechaliśmy do Pisarzowej. Celem wędrówki był Sałasz (909 m n.p.m.) oraz Jaworz (918 m n.p.m.) górujące nad Limanową. Poniżej Jaworza znajduje się stara, drewniana wieża widokowa. W drodze powrotnej do Limanowej weszliśmy na Miejską Górę (716 m n.p.m.) będącą miejscem kultu religijnego, z wielkim, widocznym z pobliskiej okolicy krzyżem.
Tego dnia po obiadokolacji odbył się za pomocą aplikacji Kahoot! quiz krajoznawczy, w którym naszą grupę reprezentowali: Oliwia Budzik (4 TAT), Kamil Radziszewski (3 TI) i Ksawery Zelek (4 TI).Oliwia kilkakrotnie wychodziła na prowadzenie ale ostateczne zajęła II miejsce.
Trzeciego dnia przeszliśmy spacerkiem bulwarami Sowlinki do centrum Limanowej gdzie wybraliśmy się do miejscowej cukierni na lody. Przed przyjazdem autokaru zaprosiliśmy wszystkich uczestników Rajdu do wspólnej, naszej klubowej, tradycyjnej, pożegnalnej „iskierki”.
Pogoda na szczęście dopisała – mieliśmy słoneczne i ciepłe dni z niezapomnianym widokami krajobrazów górskich w jesiennej szacie.
Organizatorem wyjazdu był Rafał Rapacz (3 TI) a imprezę poprowadził Kamil Radziszewski (3 TI). W Rajdzie uczestniczyli członkowie SKT z klas: 5 TA, 4 TAT, 4 TI, 3 TEM, 3 TI, 2 F, 2 N, 2 PT pod opieką p. Tomasza Pikusy.