Zimowe „Powitanie Wiosny”

W dniach 6-7 marca 2024 r. SKT PTTK „Wehikuł” zorganizował Rajd Górski „Powitanie Wiosny”. Pierwszego dnia po dotarciu do Nowego Targu czekał na nas podstawiony autobus, którym dojechaliśmy do Kowańca. Stąd doszliśmy do Centrum Edukacyjno-Przyrodniczego Brama w Gorce. Ponad 2 godziny wędrowaliśmy w koronach drzew z przewodnikiem, który okazał się być bratankiem ks. Józefa Tischnera. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek związanych z geologią, fauną i florą Gorców oraz zwyczajami i historią regionu.
W końcu przyszedł czas na narzucenie wielkich plecaków i na wędrówkę do Schroniska PTTK im. W. Orkana na Turbaczu. Zanim dotarliśmy do granicy regla górnego zastaliśmy pełnię zimowej aury.
Po zakwaterowaniu w schronisku zjedliśmy gorącą kwaśnicę z żeberkiem a wieczorem odbyło się spotkanie klubowe, na którym została przyjęta do Klubu Pani Renata Zgłobicka.

Rankiem drugiego dnia grupa dyżurna pod „dowództwem” jedynego, nie będącego członkiem SKT, uczestnika Rajdu – Kuby, przygotowała dla wszystkich wspaniałe, smaczne śniadanie.
Po wykwaterowaniu byliśmy zwarci i gotowi na wędrówkę. Warunki były trudne, tym bardziej, że po świeżych, nocnych opadach śniegu musieliśmy przecierać szlak. Pierwszym, po kilku minutach od schroniska, punktem był Turbacz (1310 m n.p.m.) będący najwyższym szczytem Gorców więc również jednym z 28 szczytów Korony Gór Polski. W drodze do Rabki-Zdrój mieliśmy możliwość ogrzania się, posilenia i odpoczynku w Schronisku PTTK Stare Wierchy oraz w Bacówce PTTK na Maciejowej.
W Rabce-Zdroju mieliśmy niecałą godzinę na przekąszenie „co nie co” przed kilkugodzinną jazdą przez Chabówkę oraz Kraków Główny do Tarnowa.
Wszyscy wrócili zdrowi i szczęśliwi.
Organizatorem imprezy był Jakub Więcek z kl. 3 TEM, kierownikiem wycieczki p. Tomasz Pikusa a opiekunką p. Renata Zgłobicka. Przewodnikiem górskim był społecznie p. Paweł Golec – przodownik turystyki górskiej PTTK.