2. dzień stażu w Bradze

Dzień Drugi

Dzisiaj tj. we wtorek po śniadaniu zostaliśmy rozwiezieni do przydzielonych nam miejsc stażu. Po dotarciu do firm zapoznaliśmy się między innymi: rodzajami materiałów, urządzeń i narzędzi do budowy sieci komputerowej. Po analizie schematów projektów realizowanych w naszych firmach przystąpiliśmy do projektowania systemów sieci komputerowych dla pracowni komputerowej.

Dziewczyny poszły do swojego laboratorium, gdzie analizowały próbki metodą ASA, a także badały pH wody. W laboratorium dostały na początek drobne prace takie jak mycie szkła, czy odmierzanie odczynników do butelek. Dziewczyny pracowały także z nowym sprzętem laboratoryjnym.

W przerwie (portugalskiej sjeście) udaliśmy się na pyszny obiad. Osoby, które pracują blisko miejsca zamieszkania udały się na obiad do hotelu, a ci których zakład pracy znajduje się na obrzeżach miasta, udały się na obiad do lokalnych restauracji.

Po powrocie z pracy przewodnik (mówiący w języku angielskim) zabrał nas autokarem Bragamob na obrzeża Bragi. Udaliśmy się do Sanktuarium Matki Bożej Sameiro, które w czasie pielgrzymki do Portugalii odwiedził papież Jan Paweł II.  Z tego miejsca roztaczał się piękny widok na Bragę. Na obszernych schodach zrobiliśmy sobie wspólne, pamiątkowe zdjęcie.

Zwiedziliśmy też sanktuarium Bom Jesus do Monte, które otacza przepiękny, romantyczny park. Sanktuarium barokowy kościół i prowadzące do niego barokowo-rokokowe schody zachwyciły nas one swoją oryginalnością.

Na miejscu zrobiliśmy wiele pamiątkowych zdjęć. Zmęczeni, ale zauroczeni atrakcjami okolic Bragi wróciliśmy do hotelu.