„Zimowy” Rajd Jesienny SKT

W dniach 7-8 grudnia 2023 r. 46-osobowa ekipa członków Szkolnego Klubu Turystycznego PTTK „Wehikuł” na Rajdzie Jesiennym powitała w Beskidzie Sądeckim przepiękną zimę. Po przyjeździe pociągiem do Krynicy-Zdroju, bezpłatną komunikacją uzdrowiskową, podjechaliśmy do Czarnego Potoku, skąd pieszo, szlakiem czerwonym, dotarliśmy po ponad 2 godzinach na szczyt Jaworzyny Krynickiej. Stąd już po kilkunastu minutach byliśmy w Schronisku PTTK na Jaworzynie Krynickiej, gdzie czekał na nas smaczny, gorący żurek.

Po zakwaterowaniu odbyło się informacyjne spotkanie rajdowe, podczas którego zostały wręczone legitymacje członkowskie i odznaki PTTK dziesięciu nowym członkom Klubu, w tym 5 z klas pierwszych i 5 z klas drugich. Na koniec zaśpiewaliśmy wspólnie klubową pieśń „Wehikuł Czasu”. To nie był jeszcze koniec dnia. Wieczorem było ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Piątkowy poranek przywitał nas przepięknymi widokami z okien schroniska. Dzięki zjawisku inwersji byliśmy ponad chmurami. Po smacznym śniadaniu przygotowanym przez nowo zapisanych członków SKT (brawo!), spakowaniu się i posprzątaniu pokoi wyruszyliśmy w trasę szlakiem zielonym do Czarnego Potoku i dalej przez Górę Krzyżową szlakiem żółtym do Krynicy-Zdrój. Przed odjazdem pociągu do Tarnowa mieliśmy czas żeby odwiedzić Pijalnię Wód, przejść deptakiem uzdrowiska i zjeść co nie co.
W Tarnowie na peronie dworca pożegnaliśmy się tradycyjną iskierką.

W imprezie uczestniczyli uczniowie z 15 klas: trzech klas pierwszych (1E, 1I, 1P) wszystkich klas drugich (2A, 2EM, 2F, 2I, 2N, 2P, 2PT), dwóch klas trzecich (3 TEM, 3 TI) I trzech klas czwartych (4TAT, 4TF, 4TI).

Rajd z ramienia zarządu SKT PTTK „Wehikuł” zorganizował Kamil Radziszewski (kl. 3 TI) a opiekunami byli panowie: Tomasz Pikusa, Marek Płachta i Krzysztof Stępak – DZIĘKUJEMY!.
Funkcję przewodnika z ramienia Oddziału PTTK „Ziemi Tarnowskiej” sprawował społecznie pan Paweł Golec – przodownik turystyki górskiej PTTK.

Popatrz na obrazek z tego wpisu i porównaj go z wpisu Informacja dla uczestników Rajdu Jesiennego”.